Utmaning: Sommarläsning

Petter utmanade oss konfliktare angående vad vi ska läsa i sommar. Här kommer min preliminära lista:

Deltagänget av Salka Sandén.
En, som jag fattat det, hyfsat självbiografisk bok som handlar om den utomparlamentariska vänstern under 90-talet.

Swedish Death Metal av Daniel Ekeroth.
500 sidor hårdrockshistoria. Känns intressant eftersom jag var med om när vågen kom, även omi jag var ganska liten. Min första stora hårdrockskonsert var Morbid Angel på Fryshuset 1991 (deras buss åkte i diket, krockade eller nåt så de spelade dock inte). Jag har börjat läsa den och den är grym. Metallbibliotekarien skriver om den här.

Människans rikedomar av Leo Huberman.

Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams behöver väl egentligen ingen närmare presentation. Men jag har iallafall inte läst den.

Sen blir det nog en massa serier. Jag ska försöka få tag på delarna 6-9 av Fables av Bill Willingham.

Eftersom alla konfliktare läser Blonde av Joyce Carol Oates måste jag väl slänga in något av henne, men jag vet inte riktigt vad det blir än. Jag gillade Blonde, men tycker t ex att Foxfire är bättre.

7 kommentarer

  1. Även jag ska sätta huggtänderna i Swedish death metal! Mastigt som få faktiskt! Rekommenderar biografin om Maiden som du kan läsa en kort redogörelse om på min blogg.

    Metaltown blir det alltså för dig också va? =)

  2. Hmm, jag tror det blir Metaltown. Måste hitta nåt sätt att ta mig ned dit på bara. Sirius spelar ju mot Örgryte på tisdagen efter och det vill man ju inte missa heller.

    Ska kolla in maidenboken också, den kanske borde hamna på min lista. Maiden var nog det första hårdrocksbandte jag gillade tror jag. Iallafall på riktigt.

  3. Har inte Dellamorte skrivit en bok som svensk dödsmetal? eller är det samma bok som du har i din boklista?

  4. Jo det är samma. Han har också spelat i Invasion och varit med i TV-programmet Baren om jag fattat det rätt. Hans förlag Tamara Press (döpt efter den sovjetiska diskuskastaren och kulstöterskan med samma namn) har gett ut två böcker under pseudonymen Denial Dellamorte.

  5. […] Marcusen om popkonflikter, Red Metal antar utmaningar och Petter ger fingret åt […]

  6. Glömmer du inte ”Lords of Chaos” nu? För har du inte läst den så är den ett måste!
    (http://www.amazon.com/Lords-Chaos-Bloody-Satanic-Underground/dp/0922915482)

  7. […] DN, SVD1, SVD2, Bloggare: Syrran, Petter Partikulärt, Vida Latina, Red Metal, Mllstrom Blogg, Akuhujan Andra bloggar om: Science Fiction, Litteratur, Sommarläsning, […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lämna en kommentar