Hårdrocksforum och semlor

Jag vill nu bara tipsa om WeRock som är ett diskussionsforum för hårdrockare. Fördelen är att det är trevlig stämning och att alla typer av hårdrock kan diskuteras utan att det blir en massa pajkastning och ”nejblackmetalärtuffastdukandraåthelvetesombaralyssnarpåIronMaiden”. Inom hårdrocksvärlden upplever jag samma typ av hierarkier som finns annars – ju hårdare och tuffare desto bättre (förakt för svaghet). Men iallafall, bli medlem där för nackdelen som finns nu med forumet är att det inte är jättemycket folk där, men det kan ju lätt ändras.

Och eftersom det är fettistadgen (fettis-dagen eller fet-tisdagen?) så kommer här ett recept på veganska semlor:
Köp semmelbullar av märket Pågens, mandelmassa, sojamjölk och Soyatoo-grädde. Blanda mandelmassa och lite av inkråmet på bullen med lite lite sojamjölk. Spreja på grädde och pudra med florsocker och kanel. Ät i en djup tallrik med varm mjölk. soyatoo_topping.jpg

_______________________________________________________________________________
Annat bra på konflikt just nu är: Syrran som söker slavar, Redundans som ger mig svar på tal angående kultur och flykt, Topp-Petter ger oss gratis lektion i arbesträtt och Undertäcket som pratar om fri vilja

Andra bloggar om: , , , ,

14 kommentarer

  1. Den där grädden är så sjukt äcklig… jag är ledsen, jag tycker fenomenet med sojasprutgrädde är toppen på mänsklig utveckling, men den smakar ju skit…

  2. Visst den smakar lite burkigt, men jag är beredd att förlåta vad som helst för att den finns. Hatar du Sotatoo som är på tetra också? Den funkar om man vispar den som fan och låter den stå i kylen över natten.

  3. Tetran är hur god som helst. Jag erbjöd mig att göra semlor idag. Men hon sa: ”du, det blir alltid dåligt när man gör semlor”. Jag skall visa henne! Tetra, pågen och billig mandelmassa. Jag kan inte misslyckas.

  4. Är det där med Topp-Petter ett marknadsföringsknep eller är det bara en hämnd för att Topp-Petter namecallar dig som metalkillen?

    Jag kände lite vibbar mellan Petters lite Luleå punk anda v.s. Hobos Storstadsmetal?

    =P

  5. Jag tycker att ”partikulärt såväl som konträrt, livet i konflikt” är lite för långt. Och Antigon är lite opersonligt. Om Petter misstycker får han höra av sig. Topp petter ger också sken av flärd.

  6. hmm sant!

  7. Det får vara slut på antiveganpropagandan här, grädden är god, ok?.

    Ed. Red Metal

  8. Haha, jätteroligt med ”grädde” som tag.

  9. Sluta edit mina kommentarer för helvete! Dessutom vill jag bara att ni veganer ska få tillgång till grädde som inte smakar bönor, ok?

  10. SeeYouInHell: Riktigt bra initiativ! Fortsätter du vara snäll under året kanske jag kan belöna dig med lite allmosor i form av urläckra werock.se t-shirtar som bör användas publikt!

    Kom igen alla intellektuella hårdrockare! Var med och starta upp Sveriges första ordentliga diskussionforum! (Ledsen för den skamlösa marknadsföringen)

  11. Det finns redan ett ordentligt forum för hårdrockare, cp-forumet.
    http://www.armbell.com/forum/viewforum.php?f=2&mforum=closeup

  12. Är Pågens semmelbullar kompakta, alltså inte mjuka och fluffiga. De färdiga semlorna man köper på ICA och Konsum har ju ett mjuk bröd som gör det omöjligt att mjölk till. Fastlagsbulle eller vad det då heter.

  13. Pågens bröd är lite som hamburgerbröd tyvärr.

  14. eller….så vispar man egen grädde…


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

