Schlagern och hyresrätterna

Först vill jag ge lite utlopp för frustrationen av att Christer Sjögren gick till direktfinal i schlagern. Det är skamligt och jag som inte ens bryr mig om sånt. Det om det

Vad jag däremot bryr mig om är att bo vettigt. Under de senaste veckorna har en rad läskiga förslag lagts fram av borgarna. Meddelandet är tydligt: Rensa ut packet från innerstan.

Sverige är redan idag nog segregerat. Det kommer inte att bli bättre av att sänka hyrorna i fattigare områden. Och det enda sättet att verkligen få fler vettiga bostäder är att kommuner går in och satsar på just att bygga vettiga bostäder. Precis som ABC-förorterna en gång i tiden (utifrån hur samhället ser ut idag naturligtvis).

Jag vill uppmana alla att gå på demonstrationen ”Rädda hyresrätten” på måndag den 11 februari kl 18.00 utanför Stockholms Stadshus. Mer info finns om nätverket Nej till ombildning finns här.
_____________________________________________________________________________________________________________
konflikt: Aku skriver om sexualitet, Müllret om försämringar i sjukvården, Redundans hälsar på hos Timbro, Slutstadium om Karachikonflikten, Syrran om tortyr och 24-syndromet, Mllstrm läser Cleaver och Petter om bostäder.

1 kommentar

  1. […] Bloggvänner: Alliansfritt Sverige, Ett hjärta RÖTT, Trottens Betraktelser, Svensson, Vida Latina, Red Metal. […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

