Bandnamn

Nu tänkte jag skriva ett par inlägg om bandet. Det är väl dags antar jag. Vi går iallafall i bandnamnsbytartankar. Det där med bandnamn är riktigt svårt, det måste vara coolt, inte för pretto och lätt att komma ihåg. Några av mina favoritbandnamn är: All Out War och At The Gates. Sen är det ju ofrånkomligt att band som Venom, Slayer och framförallt Death är grymma. Rätt vanligt är annars namn med mytologiska namn eller gamla gudar som Marduk eller Tiamat de brukar vara ok men kanske lite tråkiga. Iallafall så lutar det åt Classowar för oss. Ingen fred mellan klasser, inget krig mellan folk är ju ett av de bättre slagorden som finns).

Eftersom hårdrocksvärlden är en värld av posörer publicerar jag härmed det första fotot som inte är från en spelning på hela Bandet (och snake tar effektivt död på myten om att man inte kan maskera sig med kartongen till ett sexpack).
dsc00573.jpg

Det är märkligt att det kan gå så olika när vi repar. Ibland har vi det där extra, ett sjukt bra sväng och tajt och så, medan det ibland bara låter hemskt. Inte ens de enklaste låtarna sitter. Om någon skulle ha någon vettig förklaring till varför det blir så mottages den gärna.
_____________________________________________________________________________
Lite stiltje på konflikt just nu utan av utomordentligt produktiva syrran.

Veckans tips är Uppsala Social Forum som är nu i helgen.

12 kommentarer

  1. Men hallå!
    See You in Hell tycker ju t.o.m jag är ett bra bandnamn!

    Och jag hatar ju hårdrock… (well, kanske just därför ett byte)

    Man allvarligt, varför byta namn?

  2. För att det redan finns ett See You In Hell http://www.seeyouinhell.cz/ Ett tjeckiskt Punkband, personligen tycker jag inte det är något problem och vi hette det förmodligen först men det kan inte hjälpas när mina bandkamrater tycker attd et är ett problem.

  3. Hm, jag gillar ocksa see you in hell!
    Men tja, annars kanske Classowar ar ratt tufft. Parafras pa Manowar eller?
    Den stora fragan blir ju vad du ska gora med bloggadressen?

  4. […] där vissa saker belyses, Mellström är i Vietnam, Olle förklarar vad borgarna egentligen gör, Redmetal vill ha hjälp med bandnamnet, Vida Latina fortsätter sin serie om latinamerika och aborter, Syrran visar vad fackbashingen […]

  5. Ähh den blir ju kvar, vi har kvar låten See you in hell och så, plus attdet låter jävla tufft.

  6. Nej, inte Classowar. Det ÄR pretentiöst eller kanske inte tas på allvar.

    Svar på frågan varför det simplaste låter skit. Brist på motivation och inspiration? Det är ingen idé att försöka forcera fram något då har jag märkt…utvecklingskurvan har stagnerat

  7. Hmm, jo jag håller med på sätt o vis, men vikan alltid ändra om det kommer upp något bättre.

  8. Ni ser farliga ut

  9. Personligen tycke rjag att classowar låter lite plojigt, och det är sällan bra om det inte är just ett plojband. Föreslår att ni istället byter namn till röda faran och börjar sjunga på svenska.

    Angående ojämn kvalitet på repen så tror jag att trummisens dagsform är helt avgörande för ett bra driv. Prova att reta upp honom med en hånrunda för att bygga upp lite adrenalin när ni känner att det börjar bli en gubbtrött stämning.

  10. Hela våra rep är hånrundor.

  11. bandet på bilden borde heta ”the nörds”

  12. Om ni byter till Classowar så måste ju nästa platta heta ”Mein klasskampf”… haha… 😉 nämen fan bandnamn är sat-svårt.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

