Årets skiva?

Jag hörde Heaven Shall Burn första gången när jag tatuerade mig i oktober. Hårdheten och råheten tog fokus från att det gjorde rätt ont och det var skönt. När jag sen lyssnade på skivan hemma hittade jag inte riktigt tillbaka till känslan för låtarna förrän efter typ 5-10 genomlyssningar, då kom det. Tyngden, snabbheten och råheten fick det att pirra i magen, nästan som ett glas champagne.

Även om Heaven Shall Burn refereras som Death Core skulle jag säga att beteckningen, i alla fall på Deaf to Our Prayers, inte riktigt stämmer. Det låter mer är en blandning av At The Gates och The Haunted för mig. Texterna är i allra högsta grad politiska; veganism, antikapitalism och antifascism är återkommande teman. Lustigt nog ganska lika våra egna texter (texterna till Deaf to Our Prayers kan läsas här).

Mina två favoritlåtar från skivan är Of No Avail och Armia. Lyssna och njut när du kan.

1 kommentar

  1. Heaven Shall Burn hörde jag för första gången när de släppte Antigone och blev golvad med ”They Weapon They Fear”. Sen dess har jag sakta men säkert glidit ifrån deras musik. Kanske borde kolla upp dom igen


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

